Proiektua ezagutzera ematea.
Planifikatu ondo zure estrategia, aukeratu kanal egokiak, izan konstantea, autentikoa eta sortu balio-edukia. Bereizteko, gauzak modu bakarrean egin behar dira eta erreala izan.”
Materiala eta hedapen-bideak diseinatzea.
Hedapen-materiala diseinatzeko, lehenik eta behin, zer transmititu nahi den, zein kanaletatik eta zein formaturekin pentsatu behar da. Mezuaren helburua (boluntariotza edo finantzaketa) sentsibilizazioa izaten da. Hala ere, zabalkundea ere beharrezkoa izan daiteke hartzaileek proiektua existitzen dela jakin dezaten.
Gaur egun kanal asko daude erabilgarri eta proiektu bakoitza gusturago mugituko da batzuetan. Adibidez, sarean beren burua ezagutaraztea nahiago dutenak egongo dira, edo irratiz edo egunkariz egiten dutenak. Gauza bera gertatzen da formatuarekin: idatzia, irudia, audioa zein bideoa.
Aukera guztien artean erabakitzeko modu erraz bat da pentsatzea nor den xede-publikoa (adina, generoa, zaletasunak, herria, besteak beste.) eta nola iritsi bertara. Seguraski, pertsona askok parte har dezakete proiektuan, baina hobe da profil jakin batetik ekitea. Boluntarioak erakartzeko bada, talde-eragilea osatzen duten pertsonen ezaugarriak egokiak izango dira xede-publikoan.
Zabalkunde on bat ehun arrunt baino eraginkorragoa izan daiteke. Beraz, mimoz prestatu behar dira. Jarraian, proiektua zabaltzen hasteko hiru bide nagusiak aipatuko ditugu.
Aurrez aurreko ekintzak egitea.
Aurrez aurreko ekintzekin publiko mota guztietara irits daiteke, oso orokorretara, baina oso erabilgarriak dira pertsonekin konektatzeko. Hurbileko tratua denez, konexioa sendoagoa izan ohi da.
Ekintza ohikoenak hitzaldiak, taldeen dinamikak edo sentsibilizazio-kanpainak dira. Halaber, ideia ona izan daiteke ekintza horietan argazkiak ateratzea, eta ondoren sare sozialen bidez zabaltzea edo komunikabideetara prentsa-ohar bat bidaltzea.
Sare sozialetan zabaltzea.
Sare sozialak komunikatzeko tresna indartsuenetako bat dira, erabiltzaile asko mugitzen baitituzte. Horrek aukera ematen du proiektuaren komunitate bat sortzeko, urruti egonda ere harremanetan egongo diren pertsonekin. Beste erakunde batzuei ere ezagutarazteko aukera ematen du.
Hala ere, kontuan izan behar da sare sozial batek publikoarekin konexio bat sortzea eskatzen duela eta argitalpenak automatikoki egiten badira, pantailaren beste aldean emoziorik sortu gabe, inpaktu txikia izango dutela. Beraz, sormena asko landu behar da, eta ziurrenik boluntario batek zabalkundean bakarrik jardun beharko du.
Komunikabideetan agertzea.
Komunikabideak ere aliatu handiak izan daitezke ezagutzera ematerako garaian. Tradizionalki, biztanleria orokorrak gaurkotasunari buruzko informazioa emateko erabiltzen duen modua da.
Ez da beti erraza proiektua komunikabideen espazioen barruan sartzea. Idatziko dutenekin egon daitezkeen harreman pertsonalen araberakoa ere bada. Edukiak gizartean izan dezakeen garrantzi-maila baloratu behar da, eta egunkariko, telebista-saioko eta abarretako pertsonei helarazi.
Nola saldu jakiteko modu praktiko bat gaurkotasuna ematea da, gaurkotasuna proiektuarekin erlaziona badaiteke, oso litekeena da hari zabalkundea emateko interesa izatea.
Edukiak garrantzi handia badu, prentsaurreko bat eman daiteke, baina edukia jasotzen duen prentsa-ohar batekin, seguruenik nahikoa izango da. Gainera, informazioari kalitatezko argazkiak edo bideoak eransten bazaizkio, asko eskertuko dute eta, ziurrenik, argitaratzeko aukera handiagoa egongo da.
